Veganskor billigt!

Nu när skåne täcks med ett stort luddigt täcke av snö kommer även kylan. När man gått en promenad och kommer hem med snö ända upp över knäna har känslen i tårna försvunnit för länge sedan! Då väcks tankarna om att det kanske inte är allt för smart att trottsa igenom vindern med sina för övrigt underbara converse. Någonstans måste man inse att man borde hålla sina fötter trra om man vill hålla sig någerlunda frisk genom vintern.

Jag började jaga vinterskor i dag såhär på nätet. Visst, www.veganchic.com och veganshoes.com i all ära, men alla studenter har inte råd med skor som kostar 900 kronor. Jag kollade på dinsko.se där de bland annat hade mocka skor. vissa frågar mig arför jag inte vill ha mockaskor. För mig är svaret självklart, men vad ska man säga? Jag googlade upp wikipedia och deras förklaring på vad mocka är var mer än tillräcklig för att vem som helst ska förstå:

"Mocka är en speciell läderkvalitet där köttsidan är den som är avsedd
att synas utåt. Köttsidan har slipats för att få en sammetsliknande yta."
(http://sv.wikipedia.org/wiki/Mocka_%28l%C3%A4derkvalitet%29 (21/12-09))

klockrent. Hursomhelst fortsatte jakten och skopunkten var min räddning! De har ett massor av boots, kängor och fodrade skor med skinnimitation. inte för att skorna måste se ut att vara i skinn, utan för att det i största allmänhet har varit svårt att hitta vinterskor som är veganska!

Har någon fler tipps så är dem hjärtligt välkomna!!


kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0