E 904 - Shellack

En tragisk upptäckt! Mitt favoritgodis, som förövrigt är veganskt, Är inte veganskt alls egentligen. Vad för gödis jag pratar om är de naturgodis som i olika sortars av nätter har ett överdrag av mörk choklad. Dessa är supergoda och jag äter dem jämnt. En dag reagerade jag på det sista i innehållsförtäckningen: E904 (ytbehandlingsmedel) som jag inte tänkt så mycket på innan men som jag nu beslutade mig för att kolla upp. Nedanstående information fann jag på aktavara.org. 904 är altså löss! sisses och pannkaka! Nejtack, inga löss mer i min mun!

_________________

E-nummer E 904

FUNKTION
Ytbehandlingsmedel.

 

FRAMSTÄLLNING
Sekret från den indiska lacksköldlusen.

 

ANVÄNDNINGSOMRÅDE
Används till t. ex. citrusfrukter, äpplen, persikor, godis, nötter och kaffebönor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0